Tarihçe

1982 yılında faaliyete başlayan East İnşaat ve Dış Ticaret A.Ş., 1986 yılına kadar mümessillik, ithalat ve ihracat gibi alanlarda hizmet vermiş, 1986 yılında Türkiye’de Karayolları Genel Müdürlüğü için ilk donatılı toprak duvar (Toprakarme) uygulaması olan Elmadağ Üst Geçit Köprüsü yaklaşım projesini tasarlamış ve inşaa etmiştir.

East İnşaat ve Dış Ticaret A.Ş. donatılı toprak duvar sisteminde kullanmakta olduğu polimer şeritleri İtalyan Maccaferri Gruba ait Linear Composites firmasından temin etmektedir. Sistemdeki diğer bütün aksam (çelik kalıplar, poliüretan desen levhaları, bağlantı elemanları gibi) şirketin atölyelerinde üretilmektedir.

1986 yılından bu yana 650,000 m2’yi aşkın Toprakarme Duvarı tasarlamış ve başarı ile projelendirmiştir.

Donatılı Toprak Duvar Sisteminin tekniğine  ve kalite standartlarına uygun olarak yapılmasında ödün vermeyen firmamız East, bu konudaki tecrübeli personeli ile Kınalı – Sakarya, TAG, Toprakkale – İskenderun ve Tarsus Ayrımı, Mersin Otoyolları olmak üzere Karadeniz Sahil Yolu ve bir çok büyük ölçekli karayolu projesi ile başta İstanbul Büyükşehir Belediyesi olmak üzere bir çok belediyeye ait kavşak projelerindeki köprü kenar ayak ve istinat duvarlarının gerek projelendirmesi ve gerekse imalatını gerçekleştirmiştir.

Polimer Şeritli Donatılı Toprak Duvar Sisteminin Tarihçesi

1978 yılında, İngiltere Warmwell’de konkasör duvarı olarak İngiliz Soil Structures International firması tarafından “Websol” adıyla uygulanan sistem, İngiltere’den sonra İrlanda, Kuveyt, Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri, Hindistan, Endonezya, Fransa, Kanada, Avustralya, Meksika, İspanya, Cezayir, Portekiz, Güney Afrika gibi birçok ülkede uygulanmıştır. Günümüzde tüm dünyada uygulamalarına devam edilmektedir.

Türkiye’de ise ilk uygulaması, 1986 yılında Ankara – Samsun yolunda Elmadağ’daki DDY üst geçit köprüsünün imlasında East tarafından gerçekleştirmiştir. East İnşaat ve Dış Ticaret A.Ş. tarafından yapılan bu uygulama, aynı zamanda Türkiye’deki ve karayollarındaki ilk donatılı toprak duvar yapısıdır. Bu sisteminin ileriki yıllarda büyük çaplı uygulaması yine East tarafından 1987 – 1989 yılları arasında Kınalı – Sakarya Otoyolu’nda olmuştur.

Betonarme sistemlere göre ekonomik olan Polimer Şeritli Donatılı toprak duvar projelerinin yüksek kesit uygulamaları arasında East İnşaat ve Dış Ticaret tarafından yapılan, TAG Otoyolu Nur Dağı geçişi (30m), Sinop Boyabat Yolu (30m), Gökova – Marmaris Yolu (24m), Kışladağ Altın Madeni (23m) örnekler arasında gösterilebilir.

Günümüze kadar otoyollar, sanayi bölgeleri, marinalar ve nehir bölgelerinde başarıyla gerçekleştirilmiş Polimer Şeritli Donatılı Toprak Duvar sistemlerinin East İnşaat ve Dış Ticaret A.Ş. tarafından uygulamalarını, Referanslar bölümünde özellikleri ile bulabilirsiniz.